A kárigény bejelentése az első lépés
Mit kell tartalmaznia a kárigény bejelentésének?
A kárigény bejelentésekor rögzíteni kell a baleset minden körülményét. Ha személyi sérülés történik, akkor értesítenünk kell a rendőrséget is, és a kárigény-bejelentő lapon is jeleznünk kell ezt a körülményt. A rendőrségi eljárás során megállapítják a kár mennyiségét és mértékét, és ekkor kerül sor az úgynevezett „nem dologi károk” megállapítására is, ami például lehet a személyi sérülés miatt felmerülő jövedelemkiesés, vagy az elszenvedett egészségromlás miatt követelt sérelemdíj.
Mi történik ezután?
A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás esetében fontos tudni azt, hogy a károkozónak 5, a károsultnak pedig 30 napja van arra, hogy bejelentse a kárt a károkozó biztosítójánál. Ha ez megtörtént, akkor a biztosító kárszemlét végez, majd megállapítja a kártérítés összegét, és ha nincs kifogásunk, a kárrendezés folyamata lezárul a kártérítés kifizetésével. Gyakori azonban, hogy a biztosított nem fogadja el az összeget; ilyenkor a kártérítés javítási számla alapján történik. Érdemes azonban több szerviztől is ajánlatot kérni a javításra, mert lehetséges, hogy a biztosító által ajánlott összeg nem csak, hogy fedezi a javítás költségeit, de többlethez is juthatunk általa.