Személyi kölcsönSzemélyi kölcsönHirdetés

Mutatjuk a kárigény-bejelentés menetét

2021.08.25.
Szerző: akolcson.hu
Utoljára módosítva: 2021. szeptember 21. 10:24

Kárigény-bejelentésre lenne szükség, de – mivel először csinálod – nem tudod pontosan, hogy hogyan kellene? Olvasd el alábbi cikkünket!

Mutatjuk a kárigény-bejelentés menetét

A biztosítási események bármikor bekövetkezhetnek, hiszen a forgalomban elég egy apró hiba, és az apró koccanásoktól kezdve egészen a tömeges karambolig bármi előfordulhat. Az első sokk után azonban sürgősen intézkedni is kell, azaz meg kell tenni a kárigény bejelentését, különben elesünk a minket megillető összegtől. A biztosító ugyanis nem tud automatikusan mindenről, ami az ügyfeleivel történik; a problémákat jelenteni szükséges.

A kárigény bejelentése az első lépés

Bármilyen káresemény is történik, a legelső lépés a kárigény bejelentése kell, hogy legyen – természetesen a személyi sérülések ellátása után –, amit a hagyományos, kék-sárga bejelentőlapon kell megtenni. Napjainkban persze már van lehetőség elektronikus úton, a MABISZ E-Kárbejelentő applikációjával is megtenni ugyanezt, de sokan még mindig a régi módot használják.

Mit kell tartalmaznia a kárigény bejelentésének?

A kárigény bejelentésekor rögzíteni kell a baleset minden körülményét. Ha személyi sérülés történik, akkor értesítenünk kell a rendőrséget is, és a kárigény-bejelentő lapon is jeleznünk kell ezt a körülményt. A rendőrségi eljárás során megállapítják a kár mennyiségét és mértékét, és ekkor kerül sor az úgynevezett „nem dologi károk” megállapítására is, ami például lehet a személyi sérülés miatt felmerülő jövedelemkiesés, vagy az elszenvedett egészségromlás miatt követelt sérelemdíj.

Mi történik ezután?

A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás esetében fontos tudni azt, hogy a károkozónak 5, a károsultnak pedig 30 napja van arra, hogy bejelentse a kárt a károkozó biztosítójánál. Ha ez megtörtént, akkor a biztosító kárszemlét végez, majd megállapítja a kártérítés összegét, és ha nincs kifogásunk, a kárrendezés folyamata lezárul a kártérítés kifizetésével. Gyakori azonban, hogy a biztosított nem fogadja el az összeget; ilyenkor a kártérítés javítási számla alapján történik. Érdemes azonban több szerviztől is ajánlatot kérni a javításra, mert lehetséges, hogy a biztosító által ajánlott összeg nem csak, hogy fedezi a javítás költségeit, de többlethez is juthatunk általa.

Az oldalon megjelent írás kifejezetten informáló jellegű és kizárólag a Banknavigátor Kft. és a Financial Consulting Zrt. mint a szerzőknek a véleményét jeleníti meg. A szerzők ezen véleményüket az előzetes szakmai tájékozódásuk és az akkor elérhető legrészletesebb információk alapján fogalmazták meg és jelenítik meg a közzétett írásban, ennek ellenére a szöveg tartalmazhat az olvasás napján már elavult és/vagy már nem a valóságnak mindenben megfelelő adatokat. Ennek megfelelően a Banknavigátor Kft. és a Financial Consulting Zrt. a tévedés jogát teljes mértékben fenntartják, a fenti megfogalmazás semmilyen módon és formában nem tekinthető a tények egyértelmű megjelenítésének. Kérjük a döntése meghozatala előtt feltétlenül tájékozódjon és kérjen szakmai segítséget.

Ajánlataink

Archívum

Ajánlott hitelek

Provident Start kölcsön

THM

13,2%

Futamidő

19 hét

Hitelösszeg

100.000 Ft - 300.000 Ft

Promóció

Minősített Fogyasztóbarát Személyi Hitel

THM

15,41% - 15,67%

Futamidő

36 - 84 hó

Hitelösszeg

3.000.000 Ft - 10.000.000 Ft

Promóció

K&H kiemelt személyi kölcsön

THM

15,4% - 16,9%

Futamidő

24 - 84 hó

Hitelösszeg

1.500.000 Ft - 10.000.000 Ft

Promóció

További blogbejegyzések

Utas- és életbiztosítás között mi a különbség?

Utas- és életbiztosítás között mi a különbség?

2020.02.24.

Evidensnek tűnhet a különbség utas- és életbiztosítás között, ám mint minden esetben, ebben is érdemes pontosan informálódni. Hiszen így elkerülhetőek a félreértések és az azokból adódó problémák. Alábbi cikkünkben a legfontosabb tudnivalókat szedtük csokorba.

Tovább olvasom
Kötelező biztosítás megszűnése díjnemfizetés miatt – ilyenkor mit kell tennem?

Kötelező biztosítás megszűnése díjnemfizetés miatt – ilyenkor mit kell tennem?

2020.03.26.

A törvény szerinti türelmi időszakot 60 napban állapították meg, vagyis ennyi idő áll a rendelkezésedre a szerződéskötés után, hogy befizesd a kötelező biztosítás díját. Ha nem fizeted be, bekövetkezik a kötelező biztosítás megszűnése, vagyis a biztosító társaság felmondja a szerződést. Ha a gépjármű kárt okoz, akkor annak költségét Neked kell kifizetni, de egyéb szankciókra is számíthatsz.

Tovább olvasom
Oldalunkon már biztosítást is igényelhetsz, nézd meg a részleteket!

Oldalunkon már biztosítást is igényelhetsz, nézd meg a részleteket!

2020.12.09.

Nem csak a hitelek, de a pénzpiac más termékei is érdekelnek? Nálunk a helyed, hiszen oldalunkon már biztosítást is igényelhetsz, ráadásul mindenből a legjavát válogattuk össze Neked, hogy biztosan jó döntést hozhass meg!

Tovább olvasom
Miben más a Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás?

Miben más a Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás?

2021.12.08.

Az otthonunkat érdemes biztosítanunk. A családok többségének a legnagyobb értéke az az ingatlan, amelyikben él. Ezt az értéket mindenáron meg kell óvni. Egy lakásbiztosítással nyugodtan aludhatunk. A lakásbiztosítások azonban nem egyformák. Megnéztük, hogy miben más a Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás.

Tovább olvasom