Mutatjuk a kárigény-bejelentés menetét
Kárigény-bejelentésre lenne szükség, de – mivel először csinálod – nem tudod pontosan, hogy hogyan kellene? Olvasd el alábbi cikkünket!
A biztosítási események bármikor bekövetkezhetnek, hiszen a forgalomban elég egy apró hiba, és az apró koccanásoktól kezdve egészen a tömeges karambolig bármi előfordulhat. Az első sokk után azonban sürgősen intézkedni is kell, azaz meg kell tenni a kárigény bejelentését, különben elesünk a minket megillető összegtől. A biztosító ugyanis nem tud automatikusan mindenről, ami az ügyfeleivel történik; a problémákat jelenteni szükséges.
A kárigény bejelentése az első lépés
Bármilyen káresemény is történik, a legelső lépés a kárigény bejelentése kell, hogy legyen – természetesen a személyi sérülések ellátása után –, amit a hagyományos, kék-sárga bejelentőlapon kell megtenni. Napjainkban persze már van lehetőség elektronikus úton, a MABISZ E-Kárbejelentő applikációjával is megtenni ugyanezt, de sokan még mindig a régi módot használják.
Mit kell tartalmaznia a kárigény bejelentésének?
A kárigény bejelentésekor rögzíteni kell a baleset minden körülményét. Ha személyi sérülés történik, akkor értesítenünk kell a rendőrséget is, és a kárigény-bejelentő lapon is jeleznünk kell ezt a körülményt. A rendőrségi eljárás során megállapítják a kár mennyiségét és mértékét, és ekkor kerül sor az úgynevezett „nem dologi károk” megállapítására is, ami például lehet a személyi sérülés miatt felmerülő jövedelemkiesés, vagy az elszenvedett egészségromlás miatt követelt sérelemdíj.
Mi történik ezután?
A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás esetében fontos tudni azt, hogy a károkozónak 5, a károsultnak pedig 30 napja van arra, hogy bejelentse a kárt a károkozó biztosítójánál. Ha ez megtörtént, akkor a biztosító kárszemlét végez, majd megállapítja a kártérítés összegét, és ha nincs kifogásunk, a kárrendezés folyamata lezárul a kártérítés kifizetésével. Gyakori azonban, hogy a biztosított nem fogadja el az összeget; ilyenkor a kártérítés javítási számla alapján történik. Érdemes azonban több szerviztől is ajánlatot kérni a javításra, mert lehetséges, hogy a biztosító által ajánlott összeg nem csak, hogy fedezi a javítás költségeit, de többlethez is juthatunk általa.
Az oldalon megjelent írás kifejezetten informáló jellegű és kizárólag a Banknavigátor Kft. és a Financial Consulting Zrt. mint a szerzőknek a véleményét jeleníti meg. A szerzők ezen véleményüket az előzetes szakmai tájékozódásuk és az akkor elérhető legrészletesebb információk alapján fogalmazták meg és jelenítik meg a közzétett írásban, ennek ellenére a szöveg tartalmazhat az olvasás napján már elavult és/vagy már nem a valóságnak mindenben megfelelő adatokat. Ennek megfelelően a Banknavigátor Kft. és a Financial Consulting Zrt. a tévedés jogát teljes mértékben fenntartják, a fenti megfogalmazás semmilyen módon és formában nem tekinthető a tények egyértelmű megjelenítésének. Kérjük a döntése meghozatala előtt feltétlenül tájékozódjon és kérjen szakmai segítséget.